Vásárlástól való elállás
Fogyasztók esetében a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet szabályai alkalmazandók, mely szerint a Fogyasztó jogosult a termék átvételének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül a szerződéstől elállni, vagyis a szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal szüntetheti meg.
A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Az át nem vett csomag nem minősül az elállási jog gyakorlásának!
A fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a szerződést, azonban köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. (45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 26.§ (1) bek.)
Élelmiszer és nem élelmiszer termékek esetében amennyiben a Fogyasztó élni kíván elállási jogával, úgy erre vonatkozó szándékát a Fogyasztó köteles e-mailben, a rendeles@thaipiac.hu e-mail címre bejelenteni.
A Fogyasztó által akkor tekinthető határidőben gyakoroltnak az elállási jog, amennyiben az arra megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a fentieknek megfelelően gyakorolta. A postai úton megküldött elállási nyilatkozat esetén a feladás napját veszi figyelembe a Szolgáltató, míg az e-mailben feladott elállás esetén a Szolgáltatóhoz való beérkezés napja az irányadó.
Vásárlástól való elállás esetén a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által a termékért kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő harminc napon belül visszatéríteni.
A visszatérítés nem vonatkozik a kiszállítási költségekre, valamint a termékek visszajuttatásának költségeire. A termék kiszállításának és visszajuttatásának a költsége a Fogyasztót terheli.
A fent részletezett Fogyasztót megillető elállási jog kizárólag sérülésmentes, bontatlan termékekre vonatkozik. Az elállásra vonatkozó korlátozásokat a szigorú élelmiszer biztonsági előírásokkal összhangban alkalmazza Szolgáltató.
A Felek eltérő megállapodása hiányában az elállási jog nem illeti meg a fogyasztót
- a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében,
- olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Az át nem vett csomag nem minősül az elállási jog gyakorlásának!
Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás díját a megrendelőre terheljük (45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 26.§ (1) bek.), újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kifizetése (előre utalás fizetés) esetén áll módunkban újraküldeni.
Amennyiben az utánvéttel megrendelt és a szállító cégnek átadott csomagot bármilyen okból nem tudja Önnek a futárszolgálat kézbesíteni (pl. a megrendelő nem veszi át a csomagot, vagy a megadott címen és a megadott telefonszámon a megrendelő, vagy megbízottja nem érhető el) a szállító cég visszaszállítja részünkre a csomagot. Amikor nem egyértelmű, hogy a megrendelő hibájából volt sikertelen a kézbesítés, akkor a megrendelővel egyeztetünk és ő választhat, hogy előre fizetéssel kívánja fizetni a csomagot, vagy eláll a vásárlástól.
Amennyiben a megrendelő nyilvánvalóan szándékosan nem veszi át a csomagot (pl. "átvételt megtagadta", "nem tart rá igényt", "nem kereste" jelöléssel jön vissza a csomag), úgy a kiszállítás és a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük.
Amennyiben az át nem vett csomag szállítási díját a megrendelő 8 munkanapon belül nem rendezi irodánk felé, úgy a szállítási költségek díjának behajtását jogi útra tereljük.
Cégünk a Payee digitális követeléskezelés szolgáltatását használja, az át nem vett csomagoknál felmerülő költségekre elindítjuk a behajtási folyamatot.